Oled ootamatult jäänud töötuks või soovid uut töökohta? Oled ise pusinud enda CV-ga, aga siiski ei oska. Kõik head nõuandjad ütlevad, MILLINE peab üks CV olema, aga seda, KUIDAS seda reaalselt teha, seda ei leia isegi googeldades. Kuid nüüd oled sattunud lugema õiget artiklit, sest kohe jagan toimivaid nippe, kuidas koostada atraktiivset CV-d, mis eristub teistest ja suure tõenäosusega tagab pääsu töövestlusele.

Enne veel, kui jõuame CV koostamise juurde, tuleb kõigepealt endalt küsida võluküsimus: “Mida ma TEGELIKULT teha tahan?” Selle küsimuse vastus paneb paika Sinu eesmärgi, mille abil hakkad oma CV-d tegema. Ja nüüd siis järgnevad sammud, mida soovitan kindlasti läbi teha.

  1. CV-le tuleb mõelda pilkupüüdev pealkiri. Näiteks, kui otsid uut väljakutset klienditeeninduses, siis võiks pealkirjaks olla: “Otsite särasilmset teenindajat? Siin ma olen!” Kui soovid leida tööd assisteerimises, siis on sobilik pealkiri: “Täpne ja töökas olen ma, sest teisiti ei saa :)” Kui eesmärgiks on juhtiv positsioon, siis pealkiri võib olla näiteks: “Märkimisväärse kogemustepagasiga  ambitsioonikas juht on saadaval!” või “Inspireeriv liider Sinu tiimi!” Kui on soov kandideerida müügiesindajaks, siis minu arvates on hea pealkiri: “Pühendunud müügiproff, kes oskab luua väärtust!” Oluline on, et pealkirjas on kasutatud positiivseid sõnu, mis tõesti iseloomustavad Sind kõige paremini ja haakuvad ka otsitava töö omadustega.
  2. Lühike tutvustus endast. Nüüd tuleb mõelda sellele, milline on Sinu taust, mida väärtustad ja millist tööd otsid. Näiteks: “Olen 5 aastat töötanud klienditeeninduses, kus omandasin väga hea suhtlemisoskuse erinevas vanuses klientidega, kiire kohanemise uutes olukordades ja täpsuse tööülesannetes. Väärtustan elukestvat õpet – osalen meelsasti seminaridel ja koolitustel. Olen avatud uutele väljakutsetele just müügialal.”
  3. Töökogemus. Siin tuleb väga täpselt kirja panna nii tööandja nimi, töösuhte kestus kui ka tööülesanded. Kui oli tegemist lühikese perioodiga, siis võib juurde märkida ka lahkumise põhjus. Näiteks, et tegemist oli tähtajalise lepinguga. Kui tegemist oli katseajal lahkumisega, siis võib ka selle julgelt kirja panna. Näiteks: “Sealne töökeskkond polnud minu jaoks sobilik ja seetõttu lõpetasin ennetähtaegselt töölepingu”. Kui oled vahepeal aasta puhanud, siis kirjuta: “Enesearengu aasta, kus õppisin ennast rohkem väärtustama ja jõudsin selgusele, mida ma päriselt teha soovin.” Oluline ongi ausus ja postiivses võtmes kirjutamine.
  4. Haridus. Kindlasti kirjuta eraldi välja, kus omandasid keskhariduse ja millisel erialal kõrghariduse.
  5. Keelteoskus. Siin võiks ise hinnata enda keelte oskust Euroopa Nõukogu keeleoskussüsteemi enesehindamisskaala abil.
  6. Täiendkoolitused. Maksimaalselt kahe aasta vanused koolitused tuleb kirja panna ja ka lühike tutvustus, mida omandasid. Ole valmis ka töövestlusel nendest koolitustest lähemalt rääkima.
  7. Soovitajad. Minu arvates on kaks inimest täiesti piisav. Väga hea, kui nad on Su viimaste töökohtade kolleegid või juhid. Kindlasti lisa juurde ka soovitaja telefoninumber. Kuna tegemist on teise inimese isikuandmete jagamisega, siis küsi enne soovitaja käest luba kontaktinfo jagamiseks.
  8. CV vormistamine. Soovitan kasutada Canva ja CV Keskuse keskkonda, sest need on kasutajasõbralikud ja samas ka esinduslikud. Canva (www.canva.com ) keskkonnas saab luua pilkupüüdva disain CV.  Samuti PDF-vormingus on igati sobilik. 
  9. Õigekiri. See on kõige tähtsam etapp: palun vaata enda CV väga kriitilise pilguga üle, et kõik sõnad on õigesti kirjutatud ja kirjavead puuduvad.

Ja ongi atraktiivne CV valmis! Kui Sa soovid täpsemalt teada, kuidas muuta just enda CV-d paremaks, siis on mul üks suurepärane uudis! Personaliekspert OÜ-s on tulemas selle aasta oodatuim koolitus: “Kliendikogemuse spetsialisti baaskoolitus”, kus ühe moodulina käsitletakse ka atraktiivse CV koostamist. Peale seda koolitust on Sul CV, mida uhkusega uuele tööandjale saata. Nii et vaata lähemalt siit ja registreeri juba täna, sest kohtade arv on piiratud. Kerget sulge ja edukaid kandideerimisi!